S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

Telefony na sklad: 774 064 204, 773 549 920    servis: 608 373 847    e-mail: obchod@sublishop.cz   Otevírací doba: 8:00 - 16:00



Jak uspět v roce 2025 se DTF, sublimací a UV DTF




Jak uspět v roce 2025 
se sublimací, textilním DTF a UV DTF?

Napsal Tomáš Berný - technická podpora 18. 10. 2022
aktualizováno 25.1.2025

V tomto článku, který máme v plánu dále aktualizovat popíšeme situaci v sublimaci, DTF a UV DTF tak, jak ji vnímáme a zkusíme přinést nějaké tipy a užitečné informace.

Zjednodušená odpověď na na úvodní otázku je následující:
Tiskař se rozhodne pro spektrum výrobků, které chce zákazníkům dodávat (potištěné) a na základě toho vhodně poskládá tiskovou a transferovou část a musí též zapracovat na e-shopu, prezentaci a propagaci těchto výrobků.

Pokud to napíšeme naopak, tak nefungující tisková část již bude "podkopávat" jakýkoliv další stupeň, který je výše. Též nedostatečně fugující transferová část či neschopnost zpracovat určité rozměry opět blokuje jakoukoliv snahu výše. Dále nedostatečná prezentace a povědomí o výrobní kapacitě, kterou tiskař na firmě drží a schopnosti/spektru předmětů k potisku blokuje prodej a rozvoj firmy.

My jako distributoři sublimace, DTF a UV DTF technologie sbíráme know-how již od roku 2006. Pokud si projdete informace zde a jinde na e-shopu (bestsublimation) u popisu produktů, na našem youtube a facebooku, měli byste dojít k závěru, že sublimační tisk v kombinaci s DTF a UV DTF umožňuje ohromné spektrum realizace a že kromě dovednosti tisknout/potisknout je potřeba rozvinout ještě další dovednosti, které přináší dnešní digitální doba.

Tedy od začátku:

Nákup technologie ještě automaticky neznamená úspěšný business a vnímáme to tak - a vlastně potřebujeme - aby se všem našim zákazníkům dařilo a nakupovali dále jak předměty k potisku, tak spotřební materiál a k tomu cítíme potřebu předat ještě další dodatečné know-how. Za tímto přístupem stojí všechny videa z našeho youtube kanálu i třeba příspěvky na facebooku.

Obecně v roce 2025 můžeme říci, že sublimace je již dávno zralá a široce rozšířená technologie a samotné vlastnictví není automaticky zárukou úspěchu. Taktéž vstoupit do tohoto segmentu tiskařiny neznamená žádné extra velké investice. Během roku 2022-2023 se dost rozšířila i technologie DTF a zde je situace vlastně stejná. I zde je možné vstoupit a začít vyrábět s minimálními náklady. Nově pro rok 2025 se začíná ve větší míře objevovat UV tiska UV DTF tisk a zde se otevírají nové odbytiště pro produkty, které dříve nebylo možné kusově kvalitně potisknout.

Pokud si celý tiskařský business představíme jako pyramidu, tak nás napadlo to podle důležitosti poskládat tímto způsobem:



Počítáme s tím, že člověk již má někde minimálně 20m čtverečních pro provozovnu a jde tedy o to, co v ní je a jakým způsobem se poskládá dohromady a jak je schopný výrobní kapacitu předat potenciálním zákazníkům. Tedy prostor, technologii a tiskařské dovednosti monetizovat.

Pro očekávaný úspěch je potřeba vše stavět na pevných základech. Projděme si tedy jeden stupeň za druhým.

6. Tisková část


6 - Grafický software

Ještě než popíšeme tiskárny, tak je potřeba mít nějaký software. Ze grafických SW zdarma je dostupný například INKSCAPE, který běží i na linuxu. Pokud tedy by chěl někdo být super cool a mít extra levné či "nezávislé" PC, tak je možné tisková PDF (či vektorovou grafiku pro řezací ploter) generovat na linuxu s inkscapem. To by byl asi extrém. Dále tu máme již vyzrálý software of firmy Affinity a to konkrétně Designer, Publisher a Photo. To jsou sw nasazené jako konkurence Photoshopu a Illustratoru/Corelu. Za velice nízkou cenu.
Potom celá rodina produktů Adobe a Corel s nepříjemným předplatným. Dále je tu větší a větší množství online designerů jako třeba Canva, i Adobe Photoshop je v nějaké verzi zdarma (Adobe Express). To
je nový trend.

6a - Sublimace

K tisku - obecně jsou tu tři přístupy ke sublimačním tiskárnám

1) drahé "krabicové" řešení - profi - Sagrass sg500/sg1000. Tisk A4 za cca 22-24 Kč, tiskárna si hlídá aby jí nezaschly hlavy a konstantně inkoust spotřebovává. Spolehlivé řešení pomocí samostatných kazet. Americké řešení pro americké hlavy. Záruka 2 roky. Výhodou produktů od firmy Sawgrass Technologies, která je 30+ let na sublimačním trhu, je podobný přístup jako má třeba Apple. Celá tisková část je dodávaná jako jeden balíček, včetně tiskového a editačního software Creative Studio. Zde člověk dostane k dispozici i grafická data a další si může přikoupit. Tedy tiskárna-inkousty-software je v jednom vychytaném a funkčním celku. Za který ale člověk platí vyšší cenu, než z jiného "stavebnicového" řešení.





2) economy řešení - například Epson L1110 / L3050 / L3210 - CMYK tiskárny. V šestibarvě potom Epson L805 / L18050 (A3+) .  Tisk A4 za cca 1 Kč (inkoust). Je potřeba každý týden vytisknout alespoň 20 listů A4. Stačí tisk CMYK sloupců ve 100% barvy. Dolévací inkoust J-teck za cca 160 Kč / 100 gramů. Použitím subli inkoustů se ztrácí na tiskárnu automaticky záruka. Nicméně sublimační inkousty tiskárně nijak extra neubližují a reálná výdrž tiskové hlavy je kolem 5000-10000 výtisků. Sublimační tiskárnu tedy je možné sestavit již od cca 3660 Kč bez DPH vč. 400 ml inkoustů. Inkousty J-teck jsou naše nejprodávanější inkousty. I na A4ce můžete tisknout dlouhé archy 21x110 cm. A3+ potom umožňuje 328 mm široký tisk na jednotlivé listy až 1,1 metru.




3) řešení s tiskárnou Epson SC F-100 či Epson SC F-500.  Tisk A4 lehce nad 1 Kč (inkoust). Je potřeba každý týden vytisknout alespoň 20 listů A4. Tiskárna má "svou logiku" ohledně čištění či zamezení zaschnutí. Dolévací inkoust originál Epson za cca 196 Kč / 100 gramů



Jeden rok záruka od Epsonu. A záruku je možné přikoupit na další 3 roky. Pro A4ku je limit 6000 listů A4 či 1 rok. Sublimační tiskárna, ovladač i inkoust přímo od Epsonu. Tohle řešení všem doporučujeme a je možné na něm do budoucna stavět. Člověk se nemusí bát přijít ráno do práce. A pokud chci tisknout fotokameny, velké potisky na potahy na polštáře, či nerezové produkty, které jsou drahé na vstupu, tak tohle prostě je spolehlivé řešení. Pleťovka prostě musí být v pořádku...

Na firemní předváděcí Epson F-500 Vám můžeme vytisknout A4 za 4-8 Kč bez DPH a bude barevně v pořádku. Či roli v šíři 60 cm. Cena dle požadovaného použitého papíru. Role je levnější. A4 papíry jsou od 2-4 Kč jen za samotný papír... O kvalitě výstupu se tedy můžete přesvědčit.

Odkazy do e-shopu:
Tiskárna SG500 (A4), A3 verze - SG1000 , EPSON SC F-100EPSON SC F-500. 


Historický vývoj:

V sublimaci jsme začínali v roce 2005 s tiskárnami Epson D88, C66, 1190 / 1390 atd. Zde bylo nutné integrovat hadičkové systémy, které ne vždy fungovaly dobře. Někdy to bylo peklo, což starší tiskaři můžou potvrdit. Nástupem tiskáren řady ecotank - tedy Epson Lxxxx víceméně všechny problémy s doplňovacími systémy zmizely a je již na tyto tiskárny spolehnutí.

Pokud se podíváme na ostatní prodejce v ČR/EU, tak je vidět snahu prosadit se někde ve spektru mezi Epsonkami řady F a tiskárnami Sawgrass. Na tyto tiskárny není záruka od Epsonu či od Sawgrass a řešení s Epson řady F je tak levné, spolehlivé a kvalitní, že víceméně "nic pod i nad" finančně, či kvalitou tisku nedává z našeho pohledu smysl. Náklady na inkoust na A4 jsou těsně na 1 Kč bez DPH. Nicméně je to stejně jako s preferencí značek aut - každý si může zvolit to své tiskové řešení, které plní konkrétní požadavky.


6b Jakým způsobem sublimovat na bavlnu


Již je zde DTF, ale pokud je k dispozici pouze sublimace tak platí následující: nikdy se nesublimuje ze sublimačního papíru přímo na bavlnu. Tohle nefunguje. Vždy je něco mezi a většinou jsou to transfery ve dvou krocích. Či kombinace se řezacím ploterem.

Máme v nabídce více druhů materiálů a fólií a pracuje se s tím různě:

1) sublicotton

video k aplikaci u popisu produktu

2) subli-flex 202

video k aplikaci fólie u popisu produktu  

3) subliflock/sublitex

video k aplikaci fólie u popisu produktu   

Takže je možné dostat fólii i na černé bavlněné triko a drží to dobře.

Je s tím ale více práce a fólie samy o sobě něco stojí, takže není to klasické nasublimování například potahu na polštáře. Sublimační potisky jsou v řádu desetihaléřů či pár korun. S fóliemi jsou to již desítky korun a proto je lepší tyto fólie používat pouze na malá loga. Potom je to opět ekonomické. Nicméně nyní již vše překonané technologií DTF.

6c Potisk bavlny a polyesteru technologií DTF (direct-to-film)

Oproti sublimaci, která inkoust "odpařuje" je DTF jiná technologie. Má jiné inkousty/fólie/prášek a je nutný RIP software pro ovládnutí tisku bílé barvy.

DTF je tiskově tak levné a zároveň kvalitní (elasticita zapečené bílé barvy), že vlastně kompletně ukazuje "zastaralost" všeho ostatního. Flex/flock je v porovnání s DTF časově náročný na řezání a hlavně peeling (separaci).
Tisk na laserových tiskárnách s bílým tonerem je drahý jak v samotném toneru, tak i fóliích a je potřeba "slepování" více fólií do sebe. Pokud chci motiv z bílým tonerem na textilu natáhnout, tak praskne. Toner transfer je dnes tedy již překonaný a pro potisk bavlny nekvalitní a neefektivní výrobní větev.
Chromablast - vhodný pouze na bílý textil a vytváří rámeček.

Takže prostě textilní DTF aktuálně nemá konkurenci a každá firma by jej měla mít (tiskárnu), či dobrého dodavatele pokud by chtěli pouze zalisovávat již hotové transfery.

DTF otevírá tiskaři možnost kompletně integrovat CZ/EU importéry textilu a tím pádem ze dne na den mít možnost potisknout tisíce typů textilu. 

Historický vývoj:
DTF sledujeme od konce roku 2020, materiály nabízíme od února 2022 a budeme se dále v tomto segmentu angažovat a nabídku rozvíjet. V každém státě EU je více importérů spotřebních materiálů, ve skutečnosti je ale vše založeno na několika málo typech Epson tiskáren. Nejrozšířenější bude aktuálně zřejmě Epson L8180 / L18050. Taktéž na celosvětovém trhu je pouze cca 4-5 výrobců RIP software. Zde není z našeho pohledu nic komplikované. Tiskař se musí naučit tiskárnu přestavět a rozumět základní údržbě. Svým způsobem je situace podobná začátkům v sublimaci. Epsonky jsou ale již trochu pokročilejší stroje než byly před 15ti lety.

foto z 2022: tiskové pracoviště s Epson F-100 (sublimace) a Epson L805 (DTF) (tuto tiskárnu nedoporučujeme)
Na obou (A4) tiskárnách lze tisknout dlouhé listy až 21x110 cm.
S těmito dvěma tiskárnami je možné již obsáhnout široké spektrum sublimace i bavlněného textilu.
Cenově taková tisková sestava vyjde přibližně na 30 tisíc Kč bez DPH - 10 tis. Epson F100 (vč. 4x140 ml subli inkoustu), 10 tis. Epson L805 včetně DTF příšlušenství (inkoustů prášku a fólií) a 10 tis. DTF RIP SW (Digital Factory 10 DTF edition - na monitoru).



foto z 2022:  tiskové pracoviště z ameriky s 60 cm širokými DTF tiskárnami
Kapacita tohoto řešení je cca 1800 ks A3 listů za 8hod tiskovou směnu. Cena jednoho stroje tehdy byla cca 330 tis. Kč bez DPH. (nyní kolem 200 tis. Kč)



foto z 2022:  tisková sestava s troubou pro DTF 
Trouba - v tomto případě konvektomat značky Royal Catering je možné použít i pro sublimaci hrnků/nádob se silikonovými objímkami, či smršťovací fólií.
K ceně sestavy je potřeba připočítat licenci DTF RIP software. Je možné DTF vyzkoušet s 14denní trial verzí.
Tyto řešení jsou nyní již zastaralé a překonané.



Situace v lednu 2025:  Upozornění na dopad sociálních sítí a iluzorní a závadnou prezentaci DTF technologie

Producenti typu motionapparel viz níže dávají člověku pocit, že je možné či jednoduché generovat s L8180 či jinými předělávanými tiskárnami dobrý DTF-tiskový busines.
Není. Je to jenom iluze. Nebude to fungovat ani finančně, kvalitativně ani časově.

Na základě opakované zpětné vazby z trhu, tiskárny L8180 a L18050 či XP-15000 pro účely domácího či "firemního" tisku naprosto nedoporučujeme. Jedná se o chybnou investici.
Doporučujeme transfery nakupovat u větších B2B tiskařů a rozvinout spíše vlastní DTF business model.
V ten moment kdy si tiskař reálně "vydělá" 2000 EUR - a tedy se ukáže, že podnikání funguje - koupit Otter Model M30, což je pořád z pohledu firemního tisku málo výkonné řešení - tedy též nedoporučujeme.
Spíše počkat na výkon 7000-10000 EUR a koupit přímo tiskovou linku Otter S 40 či Otter S 60. V ten moment má tiskař jednak dostatečnou kapacitu pro sebe a potom i pro druhé. Ale i tak oproti nákupu transferů bude pro vlastní tisk potřebovat dalšího pracovníka.
Tedy doporučujeme vše velmi dobře promyslet. DTF tisk či DTF B2B tisk je specifická kategorie, kdy různé kombinace dávají smysl a generují výnos a čistý zisk a naopak jiné kombinace budou konzumovat tiskaři čas a peníze a nevygenerují ve finále nic.
Je si třeba rozmyslet, zdali tiskař tiskne aby vytvořil zisk na základě tiskové služby, či se člověk chce stát neplaceným servisním technikem Epsonu a na L8180 či podobných za 4 hodiny práce/tisku a lisování nevygeneroval nic či vygeneroval něco v pochybné kvalitě.
Na udržení standadrní kvality výroby transferů jsou ze DTF linky. L8180 pro hobby a domácí tisk nedává smysl. Tohle je zpětná vazba z trhu.
Pro zajímavost - tohle považujeme za iluzorní a "falešné" videa. Tento tvůrce moc dobře ví, že to takto nefunguje a že ty tiskárny se rychle pokazí.


2025 nabída DTF tiskáren:

Nyní prodáváme odzkoušené tiskové stroje a DTF linky na kterých někteří naší zákazníci natiskli již kilometry DTF tranferů. To znamená prodej ať již transferů či již hotových produktů nyní na úrovni 1+ milionu CZK. Taková je síla DTF technologie.

Trhem ověřené a funkční stroje:

Výrobce Grando - A2 výrobní linka Grando Y402, A1 (60 cm) výrobní linka Grando GD602/3/4 EDTF



Výrobce Best Sub - stroje a linky pod značkou Otter a OtterPro:

A3 tiskárna - Otter model M 30.
A2 tisková linka Otter S 40
A1 tisková linka Otter S 60

  


Tyto tiskárny či linky jsou nyní již odzkoušené trhem a všem přinesou dle typu očekávaný tiskový či výrobní výkon. 

Tedy - kdo chce nabídnout trhu tiskovou službu - s tímto řešením, které nabízíme bude mít tuto úroveň businessu vyřešenou. Stroje umíme naistalovat, seřídit a servisovat. Servis se stále učíme, protože se zatím nic prakticky nekazí, takže to bude pro nás doménou až dalších let, kdy opotřebením bude potřeba postupně nejvíce namáhané díly vyměnit. V každém případě téměř vše je možné shlédnout např. na servisních kanálech OtterPro. BestSub nedrží žadné tajnosti v rukávu a vše předává zákazníkům.

6d Potisk technologií UV - tedy flatbed UV a UV DTF A-B rolový tisk

Situace v lednu 2025 - v aktuální nabídce máme dva druhy UV tiskáren - první je flatbed 60x90 cm Grando UVA, kde jsou dvě až tři tiskové hlavy a tiskne se CMYK + W + lak.
Další dva stroje v nabídce jsou A-B tiskárny pro výrobu UV DTF samolepek - a to v šíři 30 a 60 cm. Je to OtterPro Model C 30 a potom Grando GD600super (60 cm).

UV technologie umožňuje na tvrdé povrchy to co neumí sublimace ani textilní DTF. Prostě potisknout kus skla, kovu, plastu, překližky, drobných předmětů (zapalovač, propisky) plnobarevnou grafikou zároveň v jednom chodu s bílou podkladovou a ještě s překrytím ochranným lakem.

Aplikace viz níže:

   

     

 

Tedy je vidět, že kusově se ať již přes samolepky, tak přímo v tiskárně (flatbed model) tiskne na předměty i bílou i lakem. Tedy další "revoluční" technologie a možnosti.

Naše nabídka tiskové technologie:

Výrobce Grando 

flatbed varianta: UV tiskárna GRANDO GD-6090Pro
roll-to-roll varianta: UV tiskárna GRANDO GD600super

 

Výrobce Best Sub - stroje a linky pod značkou Otter a OtterPro:

A3 rolová A-B UV tiskárna - OtterPro model C 30




5. Transferová část

Potisk hrnků a keramiky

Pro vnořené potisky se používají termolisy, pro celopotisky či potisk skleněných nádob se používají horkovzdušné trouby. Tohle je důležité vědět a akceptovat.

Kdo chce vysokou produktivitu tak využívá třeba MAX5 termolisy či více kusů SB03. Ale znovu - termolisy je možné použít pouze po vnořené potisky a v případě pokusů o celopotisk je to již na hraně či něco nejde vůbec (být blízko ucha).

Termolisy:
Díky covidu se přeskočily 2 roky čínského "vývoje" a aktuálně máme již v několika várkách doskladnění nejnovější termolisy 11 v 1.

11 v 1 - tímto termolisem se potiskne prakticky 99 procent všech hrnků a lahví v nabídce. Pro celopotisk vždy ale je potřeba pec/trouba a smrťovací fólie či silikonové gumy.

Kód termolisu: CE-MP280HLB

Jako jednodušší variantu můžeme doporučit termolis SB06 (varianty samostatný, s dlouhou obmímkou a 6v1)
Pro základní potisk běžných hrnků se prodává nejvíce termolis SB03.

Rychlost výroby keramických hrnků - cca 15-17 ks za hodinu. 

MP280 - 11 v 1MP280 3 v 1MP270 4 v 1.

Lis na hrnky CE-MP270 Elite Pro

Lis na hrnky CE-MP270 Elite Pro

V případě potisku v troubách je možné využít nabídky z gastro průmyslu či horkovzdušné trouby pro domácnost. Větší trouba ale neznamená lepší či rychlejší, takže zde je dobré projít si popis horkovzušných trub v našem e-shopu a podívat se i na heurku a pod. co se dá na trhu koupit. Využití trouby je v dnešní době i pro DTF, takže prostě tu vzniká určitá synergie, kdy s minimálním nákladem na novou technologii se rozrůstá množství předmětů, které tiskař zvládne.

Trouby z výrobní nabídky Best Subu zde.

Historický vývoj:
Již v začátcích sublimace kolem roků 2008-2010 byla určitá skupina tiskařů co tiskla se ocelovým objímkami s vloženou silikonovou gumou. Ten trend postupně upadl, ale znovu naběhl v momentě, kdy Best Sub a další výrobci začali vyrábět množství atypických produktů, které nepasovaly do běžných lisů. Takže zde se ukázalo, že není jiná možnost, než trouby používat a potom zároveň rozrostl segment silikonových objímek a smršťovacích fólií. Aktuálně na našem facebookovém profilu či youtube můžete najít hromadu informací, fotek a videí, kde je zřejmé, proč je nutné při tisku postupovat takto a proč běžný termolis již nestačí.

Potisk plochých předmětů

Je celé spektrum plochých termolisů. Je vhodné mít buďto 38x38 (40x40) cm termolis na vše, či jeden A4 termolis a potom jeden větší - třeba 40x50 či 40x60 cm na větší potisky či vícenásobný transfer při jednom zažehlení.

Termolisy se vyklápí nahoru, či do boku. Dále je varianta s magnetem, který uvolní rameno nahoru automaticky po uplynutí času a další varianta je ještě spodní kolejnice, která umožňuje lepší práci s termolisem a nepouští tolik tepla na obsluhu termolisu. Nabídka je široká. obecně je možné říci, že nejlepší je mít samostatné lisy jak na hrnky, tak na ploché zažehlení. Multifunkce co umí vše sice není chyba, ale pokud to někdo v tiskařině myslí vážně, tak je potřeba mít transferovou část v pořádku a na "mašiny" se spolehnout. Prostě koupit robustní termolisy.

Historický vývoj:
Pokud se u 10+ let starých termolisů neupálily kontakty připojení 220V na topnou desku, tak tyto lisy můžou běžět i dodnes. Je zde velké spektrum výrobců a obecně ploché termolisy udělají všem uživatelům hromadu práce. Čím více "hrubé" zpracování tím lépe. "Soft" multifunkce tedy nejsou tím pravým řešením a čím více železa a váhy, tím obecně lépe. Nový trend Best Subu je stavebnicový systém, kdy je jednuché termolisy opravit. (viz instagram)

Všichni prodejci v EU prodávají víceméně podobné stroje, takže není co řešit. Kdo chce mít dostupné náhradní díly i za 10+ let, tak pokud koupí lis u Best Subu tak ty díly mít budeme.



Dále - v roce 2024 se s nástupem DTF zjistilo, že spousta tiskařů potřebuje dvoustaniční lisy či co nevíce automatické - tedy pneumatické a eletrické v režimu full-auto. Tyto již v nabídce máme a další budou dostupné od března 2025. Nové lisy jsou již pod značkou Otter / OtterPro a to v již zmíněných provedeních. Sledujte naši aktuální nabídku na BestSub e-shopu.

  



4. E-shopové řešení 

Zde již jdeme mimo záběr naší firmy. Nejrozšířenější platforma - a taktéž nejdražší je řešení na Shoptetu. Další dva jsou pravděpodobně WebAreal a Eshop rychle.
Všechny české systémy by mělu umět vložit obrázek či text při ukončování objednávky. Zde je tedy možné i s nejlevnější verzí e-shopu mít nahrání grafiky pro zakázkový potisk.
Další variantou jsou řešení založené na shopify a dalších. Pro tyto e-shopy existují i integrace designeru. Tedy nádstavby pro vložení svojí grafiky a automatické vykreslení se šablonou potiskovaného předmětu - tedy hrnku, trika apod. Co jsme sledovali různé nabídky, tak většinou je to za nevýhodných finančních podmínek, kdy by tiskař platil softwarové firmě neúměrně velké peníze v poměru k vynaložené práci. Stejně jako v jiných segmentech dnes prim hraní "softwéráři" a kdokoliv potřebuje atypické databázové či grafické řešení, tak jej musí nechat naprogramovat a to stojí velké peníze.
Další varianta je třeba e-shop na shopify s pluginem pro tiskaře, který zajišťuje tisk i dodání koncovému zákazníkovi. Tedy použít fulfillment službu externí firmy. "My" - tedy naši zákazníci ale chceme tisknout sami. Tohle téma je extra široké a je nutné aby to každý tiskař zpracoval. Je potřeba projít si prodejní tržiště etsy.com například a rozumět tomu co se a za jakých podmínek prodává.




3. Obsah e-shopu

Je potřeba mít zmáknuté kompletně celé spektrum základních věcí a nové trendy věci. Základní jsou běžné bílé a barevné hrnky, různé třpytivé atd. Dále korbely, likérky, hliníkové a nerezové lahve.
Dále je potřeba mít předpřipravené motivy. Ty je možné koupit na galeriích typu creative fabrica apod. Určitě je dobrý nápad nakrmit e-shop základními věcmi jako jsou "nejlepší maminka", tedy rodinné motivy a potom cokoliv co člověku připadá inspirující a dobře prodejné.
Jako inspiraci je možné použít servery jako etsysociety6bestecanvas, redbubble a další.

2. Marketingový mix

Pořád platí klasický mix 4P - product, price, place, promotion. Dnes je potřeba ale "krmit" sociální média a je to kapitola sama pro sebe. Tiskaři již z principu mají vizuálně zajímavé produkty. Takže něco nafotit či natočit video je jednoduché a vlastě to umí i sami graficky zpracovat. Pokud má člověk osobní kouzlo, tak to jde potom s businessem samo. Sám sleduji například Leeho Stuarta, jednoho amerického sítotiskového "klučinu".

Dnešní trend je generovat hodnotný obsah. Jde o to, že spousta lidí denně hodiny konzumuje multimediální či video obsah na sociálních sítích a algoritmy přechází ze systému "followerů" na systém "hodnotného obsahu". I bez stovek sledujících a lajků může mít pěkné či jakkoliv zajímavé video na Facebook Reels, Youtube Shorts či TikToku dosah ve stovkách tisíc shlédnutí. Pro tento účel není potřeba na jednu stranu žádná extra dovednost co se týče schopností a dovedností stříhat videa, nicméně s lepším a kvalitnějším vizuálem člověk získá určitě více pozornosti a to je základem pro marketingový trychtýř, který končí tím že zákazník učiní ve finále objednávku.


1. Užitečnost

Obecně s potištěnými produkty v našem segmentu se neprodává produkt samotný či jeho užitná hodnota - tedy textil aby člověku nebyla zima či hrnky - abych měl z čeho pít, ale prodává se určitý pocit či něco navíc. Tedy tričko či hrnek s potiskem jako dárek dědečkovi a podobně. To stojí za vysokou monetizací segmentu POD - print-on-demand - potisku na zakázku. 

Na počátku každého businessu by tedy měla být idea přinést zákazníkům nějaký užitek. V případě tiskařiny je to již automaticky integrováno, takže zde není problém. Navíc tiskař se může rozvíjet vícero směry - ať již kreativním, či čistě obchodním. Vše skloubit dohromady, aby to fungovalo, je ale též umění. 

My se snažíme, že je potřeba některé stroje a nové věci hodně dobře odprezentovat - a v posledních dvou-třech letech to aplikuje i čínský best sub. Nicméně i dnes ve videích dělají chyby v tom, že například zatíží širokou objímku na hrnky pouze na malé části a prostě prezentují potisky, které by při delším používání stroje tímto způsobem nefungovaly, či by se zařízení poškodilo. Tedy chybné zatížení šířky objímky na vysokou lahev pouze jedním hrnkem...

Od toho jsme tu my, abysme to hlídali a abysme prostě se vším poradili. Proto byl taktéž napsaný tento blog/komentář. Držíme se linie Best Subu doporučujeme v rámci celého spektra to, co přinese nejlepší kombinaci užitku/výnosnosti. Ne pro nás, ale pro vás. 


INSPIRACE:

Fotky a videa z FESPA 2022 na našem facebooku:
https://www.facebook.com/bestsublimation.cz/

video Best Sub z veletrhu FESPA 2019
https://youtu.be/8pcD2sWdxrc  

Video kanál Best Sub na YouTube:
https://www.youtube.com/user/bestsubtv/featured

Instagram Best Sub:
https://www.instagram.com/bestsublimation/

Video kanál naší firmy na YouTube:
https://www.youtube.com/channel/UCEy5x0162KLcRFI88H8eXpg

KATALOG BEST SUB 2020

https://drive.google.com/file/d/1AdYe3pqx9GpBRIps1-I2WBgjNSS59kMH/view?usp=sharing

Katalog si můžete stáhnout a editovat v PDF editoru do vlastní prodejní podoby.
Máme i starší a novější katalogy. Z nových - 2024/2025 ovšem ne vše se vozí do evropy.
Segment spotřebních materiálů pro UV tiskárny a pro laserové gravírky se bude importovat později.

 


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Vytvořeno systémem www.webareal.cz

OWY3OThkOW